Сторінка 1 з 1

„КОМУНАЛЬНЕ ДОСЬЄ” ВІД АУДИТОРІВ КРУ

Додано: 22 жовтня 2007, 13:45
Прес-служба КРУ
До уваги споживачів

Не секрет, що злагоджена робота комунальників значною мірою впливає на настрій громадян і соціальний клімат в країні. Чому ж останнім часом житлово-комунальне господарство не задовольняє потреби населення? Державні аудитори КРУ в Херсонській області в ході дослідження окреслили ряд причин, котрі впливають на ефективність функціонування підприємств з водопостачання та водовідведення протягом 2004 – 9 місяців 2006 років.



Статистика показує: аварійними є кожний другий кілометр водопровідних і третього кілометру каналізаційних мереж. За останні 15 років більшість водопровідних мереж області експлуатується без капітального ремонту та реконструкції. Понад 2 тисячі аварій щороку реєструється при забезпеченні питною водою тільки жителів міста Херсона. Впродовж чотирьох років з каналізаційних мереж і споруд м. Берислава скидаються неочищені і незнезаражені стічні води у Каховське водосховище. Лише чверть артезіанських свердловин знаходиться у придатному технічному стані, а кожна п’ята водонапірна вежа протікає і вже не підлягає ремонту.

У весняно-літній період практично без води залишається майже 18 тисяч мешканців Високопільського, Горностаївського, Іванівського та Новотроїцького районів області. Перевантаження водовідбору з деяких свердловин та порушення їх конструкцій призводить до погіршення якості питної води. Тільки в 2005 році в населених пунктах ряду районів області питна вода не відповідала вимогам державних стандартів за фізико - хімічними показниками, а по хімічним - в 16.

Аудитори доводять, що через скорочення обсягу наданих послуг дослідженими підприємствами втрачено близько 8,2 млн.грн. доходів. Затверджені органами місцевого самоврядування тарифи частково перекривають фактичні витрати комунальників. Приміром тарифи по наданню послуг з водопостачання МКП «Водоканал» м. Цюрупинська під час перегляду місцевими органами самоврядування для населення залишались незмінними, тоді як собівартість послуг збільшилась на третину.

Аналіз стану розрахунків споживачами за надані послуги показав, що рівень сплати платежів за надані послуги з водопостачання і водовідведення є досить високим. Проте за попередні роки накопичилось більше 20 млн.грн. заборгованості.

Проблему своєчасності сплати за послуги частково вирішує система субсидування громадян. Хоча програма житлових субсидій як соціального компенсатора в умовах зростання житлово-комунальних тарифів із-за застарілості критеріїв недостатньо підвищує соціальну захищеність населення.

На особливому контролі комунальників – своєчасність отримання плати за надані послуги. Майже на кожного тридцятого боржника з категорії населення було порушено справи, на підприємств-боржників – кожне п’ятнадцяте.

Завдяки проведеній позовній роботі відшкодовано понад 20 млн. грн. населенням, більше тисячі боржникам припинено надання послуг. Прикро: 47 тис. громадян, «забувши» розрахуватись за надані послуги, отримують їх й надалі, що ускладнює фінансовий клімат комунальної галузі.

„Комунальне досьє” аудиторів КРУ не заростає пилом на полицях. І доказом цьому є подальша взаємодія КРУ з органами місцевої влади та самоврядування заради забезпечення споживачів якісними послугами. А своєчасність надання комунальних послуг, реальність і обґрунтованість тарифів залежить від збільшення рівня оплати за них.



Прес-служба контрольно-ревізійного управління в області