Обличчям до селян-хитрунів
Додано: 28 серпня 2008, 11:51
Ставиться проблема
ЩЕДРА ГРИВНЯ ДО СЕЛЯН-ХИТРУНІВ
На Херсонщині, як і всюди, бюджетні кошти на суворому обліку. Підтвердженням цьому є факти нераціонального витрачання коштів державної скарбниці. Зокрема, аграріям інколи фінансова підтримка призначалася безпідставно.
В ході ревізій фінансово-господарської діяльності районних управлінь агропромислового розвитку за 2005-2007 роки досліджувалося питання використання бюджетних коштів по бюджетній програмі -2801210 „Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва”.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2005 року № 325 затверджено Порядок використання коштів державного бюджету, що спрямовуються для фінансової підтримки виробництва продукції тваринництва. Фізичні особи подають для отримання фінансової підтримки за вирощену і здану тваринницьку продукцію пакет документів.
Внаслідок виявлених розбіжностей даних погосоподарських книг сільських рад, даних подвірного перепису поголів’я верхньої рогатої худоби та довідок, які надавалися сільрадами до районних управлінь агропромислового розвитку про наявне поголів’я худоби і птиці у фізичних осіб для отримання фінансової підтримки за вирощені та продані на забій худобу та птицю 27 фізичним особам надано фінансову підтримку в сумі 112,0 тис. грн., на яку вони фактично не мали права, оскільки фактично худобу та птицю не вирощували.
Власники худоби Чаплинського району безпідставно отримали дотації за утримання тварин у громадському секторі в сумі майже 40 тис.грн. Голова Чаплинської селищної ради пояснив: перед наданням такої довідки службовці виїжджають до дворів за вказаною адресою, аби пересвідчитися в наявності вирощеної худоби. При цьому акти обстеження комісійно не складались, таким чином виїзди для проведення обстеження наявності поголів’я у громадян документально не підтверджено. Виникає в такому разі питання: Хто ж тепер поверне до бюджету безпідставно отримані кошти? Невже люди винні, що селищна рада не веде обліку свійських тварин?
У Бериславському районі ревізори виявили чималі фінансові недоліки загалом на суму понад 116 тис.грн. Насамперед з утримання службовців районного управління агропромислового розвитку та при наданні адресної допомоги сільськогосподарським виробникам. Так, по п’яти сільським радам – Зміївській, Тягинській, Високівській, Шляхівській та Томаринській необґрунтовано виплачено суми дотації за худобу на загальну суму близько 29 тис.грн. Як виявилося, селяни надавали недостовірні дані про наявну чисельність голів свійських тварин. Таким чином, хитрунам зайво виплачено дотацію за велику рогату худобу та свиней з державної скарбниці.
Окремі власники худоби Нововоронцовського району теж безпідставно отримали дотації за утримання тварин у громадському секторі. Так, загальна сума матеріальної шкоди (збитків) склала понад дві тисячі гривень.
Співставленням даних погосподарських книг та довідок, виданих сільськими радами для отримання дотації товаровиробникам за продані ними на забій та переробку худоби встановлені розбіжності. Згідно з довідкою, виданою Біляївською сільською радою від 26.12.2006 року № 529 поголів’я свиней в одному з особистих господарств становить 20 голів, (здано на забій – 18 голів), згідно записів погосподарської книги – 5 голів. Хоча документів, що підтверджують придбання, вирощування 13 голів свиней до перевірки не надано. Таким чином, внаслідок недостовірності даних лише одному господарю зайво виплачена дотація в сумі 1635,75 грн.
Постає питання щодо узгодженості дій працівників сільських рад. Адже відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 18 квітня 2005 року № 95 перепис худоби проводиться раз на рік у грудні. Таким чином, приплід тварин, придбання молодняку населенням для вирощування ніде протягом року не фіксується. Тож сільські ради для підтвердження наявного поголів’я повинні обстежувати домогосподарства і на підставі актів обстежень надавати відповідні довідки.
Висновок сумний: відповідальність службовців при витрачанні бюджетних фінансів залишається вкрай недостатньою.
ЩЕДРА ГРИВНЯ ДО СЕЛЯН-ХИТРУНІВ
На Херсонщині, як і всюди, бюджетні кошти на суворому обліку. Підтвердженням цьому є факти нераціонального витрачання коштів державної скарбниці. Зокрема, аграріям інколи фінансова підтримка призначалася безпідставно.
В ході ревізій фінансово-господарської діяльності районних управлінь агропромислового розвитку за 2005-2007 роки досліджувалося питання використання бюджетних коштів по бюджетній програмі -2801210 „Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва”.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2005 року № 325 затверджено Порядок використання коштів державного бюджету, що спрямовуються для фінансової підтримки виробництва продукції тваринництва. Фізичні особи подають для отримання фінансової підтримки за вирощену і здану тваринницьку продукцію пакет документів.
Внаслідок виявлених розбіжностей даних погосоподарських книг сільських рад, даних подвірного перепису поголів’я верхньої рогатої худоби та довідок, які надавалися сільрадами до районних управлінь агропромислового розвитку про наявне поголів’я худоби і птиці у фізичних осіб для отримання фінансової підтримки за вирощені та продані на забій худобу та птицю 27 фізичним особам надано фінансову підтримку в сумі 112,0 тис. грн., на яку вони фактично не мали права, оскільки фактично худобу та птицю не вирощували.
Власники худоби Чаплинського району безпідставно отримали дотації за утримання тварин у громадському секторі в сумі майже 40 тис.грн. Голова Чаплинської селищної ради пояснив: перед наданням такої довідки службовці виїжджають до дворів за вказаною адресою, аби пересвідчитися в наявності вирощеної худоби. При цьому акти обстеження комісійно не складались, таким чином виїзди для проведення обстеження наявності поголів’я у громадян документально не підтверджено. Виникає в такому разі питання: Хто ж тепер поверне до бюджету безпідставно отримані кошти? Невже люди винні, що селищна рада не веде обліку свійських тварин?
У Бериславському районі ревізори виявили чималі фінансові недоліки загалом на суму понад 116 тис.грн. Насамперед з утримання службовців районного управління агропромислового розвитку та при наданні адресної допомоги сільськогосподарським виробникам. Так, по п’яти сільським радам – Зміївській, Тягинській, Високівській, Шляхівській та Томаринській необґрунтовано виплачено суми дотації за худобу на загальну суму близько 29 тис.грн. Як виявилося, селяни надавали недостовірні дані про наявну чисельність голів свійських тварин. Таким чином, хитрунам зайво виплачено дотацію за велику рогату худобу та свиней з державної скарбниці.
Окремі власники худоби Нововоронцовського району теж безпідставно отримали дотації за утримання тварин у громадському секторі. Так, загальна сума матеріальної шкоди (збитків) склала понад дві тисячі гривень.
Співставленням даних погосподарських книг та довідок, виданих сільськими радами для отримання дотації товаровиробникам за продані ними на забій та переробку худоби встановлені розбіжності. Згідно з довідкою, виданою Біляївською сільською радою від 26.12.2006 року № 529 поголів’я свиней в одному з особистих господарств становить 20 голів, (здано на забій – 18 голів), згідно записів погосподарської книги – 5 голів. Хоча документів, що підтверджують придбання, вирощування 13 голів свиней до перевірки не надано. Таким чином, внаслідок недостовірності даних лише одному господарю зайво виплачена дотація в сумі 1635,75 грн.
Постає питання щодо узгодженості дій працівників сільських рад. Адже відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 18 квітня 2005 року № 95 перепис худоби проводиться раз на рік у грудні. Таким чином, приплід тварин, придбання молодняку населенням для вирощування ніде протягом року не фіксується. Тож сільські ради для підтвердження наявного поголів’я повинні обстежувати домогосподарства і на підставі актів обстежень надавати відповідні довідки.
Висновок сумний: відповідальність службовців при витрачанні бюджетних фінансів залишається вкрай недостатньою.