Сторінка 1 з 1

Незаконні мільйонні витрати коштів бюджету

Додано: 26 лютого 2008, 17:05
Прес-служба КРУ
НЕЗАКОННІ МІЛЬЙОННІ ВИТРАТИ КОШТІВ БЮДЖЕТУ
МІСЬКИМ ФІНАНСОВИМ УПРАВЛІННЯМ ХЕРСОНА

Відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи на І квартал 2008 року КРУ в Херсонській області проведено ревізію дотримання законодавства при формуванні та виконанні міського бюджету в фінансовому управлінні Херсонської міської ради (начальник фінансового управління - заступник міського голови Підперигора Р.С.) за період з липня 2005 по січень 2008 року.

Ревізією встановлено недоотримання фінансових ресурсів на загальну суму 1 млн 647 тис 93грн., фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 48 млн 87 тис. 43 грн.
Так, відповідно до п.1.4 Положення про господарсько-технічний відділ виконавчого комітету Херсонської міської ради, визначено, що відділ організовує та створює необхідні умови для виконання завдань, що стоять перед міськрадою та її виконавчими органами у сфері громадсько-технічного та транспортного забезпечення щодо безперебійного транспортного обслуговування виконавчого комітету міської ради, у тому числі шляхом оренди автомобілів.
Статтею 63 Бюджетного кодексу визначено: місцевий бюджет містить в собі надходження і витрати на виконання повноважень органів влади Автономної республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. В свою чергу, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні не передбачено повноважень щодо виконання функцій безперебійного транспортного обслуговування виконавчого комітету міської ради.
Таким чином, фінансове управління Херсонського міськвиконкому незаконно спрямувало Господарському-технічному відділу Херсонського міськвиконкому асигнувань на загальну суму 1 млн 575 тис 624 грн.
Згідно з діючим законодавством видатки на реалізацію міських програм мають передбачатися у рішеннях про місцеві бюджети із дотриманням норм зазначених статей Кодексу та лише на ті заходи, які безпосередньо пов'язані із виконанням цих програм та не можуть бути забезпечені у рамках інших бюджетних програм.
Статтею 122 Бюджетного кодексу України передбачена відповідальність органів місцевого самоврядування за порушення вимог бюджетного законодавства в частині бюджетного планування. Недотримання учасником бюджетного процесу встановленого Бюджетним кодексом України та іншим нормативно-правовими актами порядку складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету вважається бюджетним правопорушенням.
Рішенням сесії від 28.12.2006 року № 253 "Про міський бюджет на 2007 рік" не затверджено перелік міських програм та обсяги коштів на їх реалізацію за рахунок міського бюджету, однак фінуправлінням Херсонської міськради профінансовано видатки по місцевим програмам на суму 45 млн 803 тис. 135 грн.
На підставі восьми Рішень міської ради щодо відчуження майна, протягом 2006 року зі спільної комунальної власності територіальної громади міста відчужено та реалізовано приватним юридичним та фізичним особам майна в кількості 56 одиниць загальною площею 9208,3 кв. м. на загальну суму 12 млн 932 тис 628 грн. За результатами відчуження майна та його реалізації у 2006 році до доходної частини бюджету повинно надійти надходжень в сумі 10 млн 777 тис. 190 грн. Фактично ж у 2006 бюджетному році за відчужене комунальне майно до доходної частини міського бюджету зараховано 10 млн 306 тис 200 грн.
Внаслідок чого міським бюджетом недоотримано доходів від реалізації комунального майна, відчуженого протягом 2006 року, в сумі 470 тис 990 грн.
В порушення чинного законодавства за період з 01.07.2005 року по 01.01.2008 року до доходної частини міського бюджету у 2007 році зараховані суми адміністративних штрафів та фінансових санкцій, належних Державному бюджету України та які ним недоотримані на загальну суму 527 тис. 142 грн.
Рішенням Херсонського міськвиконкому від 23.12.2005р. №998 затверджено Положення про порядок обчислення та надходження до бюджету місцевих податків та зборів та визначено порядок надання пільг. За 2005 рік по місту надано пільг 202 платникам податків та зборів до бюджету на загальну суму 30170грн.
Надання пільг суперечить п.22 рішення ХХІІ сесії Херсонської міської ради від 21.01.2005р. №742 “Про міський бюджет на 2005 рік”, де зазначено, що враховуючи обмеженість фінансового ресурсу та з метою недопущення незбалансованості міського бюджету, виконавчому комітету в 2005 році розглядати звернення юридичних та фізичних осіб щодо надання пільг в оподаткуванні, однак залишати їх без виконання. В результаті надання пільг міський бюджет недоотримав (втратив) 30 тис. 170 грн.
Рішенням Херсонської міської ради від 29.03.07 № 332 "Про внесення змін до міського бюджету на 2007 рік щодо розміщення тимчасово вільних коштів міського бюджету на вклад (депозит) в установах банків" дозволено розміщувати тимчасово вільні кошти загального та спеціального фондів міського бюджету на вклад (депозит) в установах банків.
Міська рада в особі фінансового управління має право розміщувати тимчасово вільні кошти на депозит банківських установ. У 2007 році фінансове управління без відповідного рішення ради направило на депозит бюджетні кошти у 37 млн грн. Така чимала сума направлена внаслідок недофінансування захищених статей видатків бюджетних установ (оплата праці, придбання медикаментів, харчування, сплата за комунальні послуги) Як результат, фінуправлінням незаконно спрямовано на депозит 32 млн 373 тис. грн., адже законних підстав для проведення такої операції з коштами не було.
Накази про зміни до показників спеціального фонду міського бюджету за власними надходженнями лікарні Дніпровського району ім. О. С. Лучанського фінансовим управлінням протягом бюджетного періоду 2006 року не погоджувались, а фінансова звітність по коштах спеціального фонду, отриманих лікарнею у вигляді благодійної допомоги, не складалась.
Таким чином, при складанні, розгляді, затвердженні та виконанні міського бюджету у 2006 році фінансовим управлінням Херсонської міської ради не дотримані вимоги Бюджетного кодексу України, внаслідок чого в доходній частині міського бюджету за 2006 рік не відображено та ним не отримано надходжень в сумі 619 тис 623 грн. та без затвердження кошторису здійснено фінансування видатків по коштах спеціального фонду в сумі 623 тис 988 грн.
Фінансове управління Херсонського міськвиконкому спрямувало не за цільовим призначенням асигнування Херсонській міській раді ветеранів на загальну суму 84 тис 682 грн.
На начальника фінансового управління складено протокол про адміністративне правопорушення. Матеріали ревізії передані до обласної прокуратури, управлінь по боротьбі з організованою злочинністю УМВС України та Служби безпеки України в Херсонській області.