НА КОРИСТЬ ГРОМАДІ ХЕРСОНЩИНИ

Региональные новости Херсонской области. При перепечатке из других источников обязательно наличие (гипер)ссылки на оригинал статьи
Ответить
Прес-служба КРУ
VIP пользователь
VIP пользователь
Сообщения: 667
Зарегистрирован: 17 окт 2007, 10:28

НА КОРИСТЬ ГРОМАДІ ХЕРСОНЩИНИ

Сообщение Прес-служба КРУ » 26 окт 2007, 15:07

Контрольно-ревізійна служба Херсонщини продовжує протидіяти незаконному і нецільовому використанню бюджетних коштів, безгосподарності, злочинному зазіханню на державне і комунальне майно, утверджує належний порядок у веденні бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Дієвий багатовекторний фінансовий контроль робить бюджет публічним та ефективним, удосконалює бюджетні відносини, підвищує регулювання економічних процесів, забезпечує дотримання нормативних вимог щодо формування і використання фінансових ресурсів.



2003
В одному з номерів Всеукраїнського науково-практичного журналу “Фінансовий контроль” за 2003 рік (передплатний індекс 08934) вміщено інформацію про завдання і особливості перевірки виконання державних програм у рибному господарстві України. У статті як приклад, наведено факт про нестачу чотирьох автомобілів на загальну суму 97 тисяч гривень у рибоводному підприємстві “Південний” Новотроїцького району.

Водогосподарські організації обліковують споживання електроенергії через багатотарифні лічильники. Це дало змогу заощадити протягом 2001-2003 років майже 8,5 млн. гривень. Якби такі лічильники були встановлені на всіх насосних станціях, економія фінансових ресурсів за цей період дозволила б заощадити додатково 2 млн. 700 тисяч гривень. Крім цього, дбайливі господарі для більш ефективного використання бюджетних коштів переводять поливи у нічні години, коли діє пільговий тариф на енергоспоживання. Таким чином, зменшення витрат господарств на оплату електроенергії можна знизити на 28 відсотків.
Перевірки використання коштів державного бюджету, спрямованих на компенсацію сільськогосподарським товаровиробникам за посіяне зерно в 2003 році в районних управліннях сільського господарства і продовольства виявили факти відсутності підтверджуючих документів на право отримання компенсації за посіяне зерно у 375 фермерських господарств та фізичних осіб на загальну суму 543,3 тис.грн.
Розпорядники пояснюють це тим, що фермерські господарства здійснюють бухгалтерський облік за спрощеною системою і не звітують до управління статистики, а фізичними особами облік витрат взагалі не ведеться. Однак, законодавством передбачено документальне обґрунтування видатків для отримання цієї компенсації.
І як результат бездіяльності районних управлінь сільського господарства, проведеними перевірками у сільськогосподарських товаровиробників, які отримували компенсацію за посіяне зерно, встановлено незаконне отримання компенсації на суму майже 106 тис.грн. внаслідок завищення площ посіву озимих культур на 1367,6 га (5 сільськогосподарських товаровиробників та 11 фізичних осіб).

2004
Контрольно-ревізійне управління в Херсонській області перевірило використання бюджетних коштів, виділених на харчування дітей, експлуатацію пришкільних ділянок, орендованих площ землі та правильність обліку благодійних внесків, батьківської плати. Цю роботу проведено згідно з планом роботи КРУ на 2004 рік.
Приміром, у Білозерському райвідділі освіти необґрунтовано списано видатки на харчування дітей - учасників спортивних змагань. Були відсутніми підтверджуючі документи: відомості на харчування, меню-вимоги, касові або товарні чеки на загальну суму майже 58 тис.грн.
В 2004 році рядом установ, організацій, державних й комунальних підприємств реалізовано товарів, робіт, послуг за заниженими цінами, надано безоплатно в оренду земельних площ, майна на суму понад 270 тисяч гривень. А це означає, що втрачено можливість отримати належні їм доходи.


Встановлено нестач на підприємствах, установах та організаціях на суму понад 267 тисяч гривень. Тільки в Новофедорівській сільській раді Голопристанського району – на 111 тисяч гривень.Як наслідок, сільському бюджету нанесено збитків на загальну суму понад 190 тис. грн., з них більше половини - знову нестача грошових коштів. Тільки шляхом звіряння записів у виписках, котрі виготовлені установою банку, зі звітами касира встановлено, що не вся готівка видана з банку, оприбуткована. Чекова книжка, за якою видавались кошти, в сільській раді не зареєстрована та відсутня. Тобто, скориставшись фіктивними документами та підроблюючи підписи керівника установи, через касу установи з бюджету вилучено 111 тис. грн.
Крім того, зустрічними перевірками виявлено: перерахувавши кошти приватним підприємцям нібито за товари, роботи і послуги, розрахунки між сільською радою та підприємцями проводилися шляхом передачі готівки, яку отримувала власноруч головний бухгалтер Новофедорівської сільської ради. Сільський голова від підпису на платіжних документах відмовився. Всього ж незаконно використано коштів, отриманих від постачальників, на суму майже 45 тис. грн.
Прокуратурою Голопристанського району порушено другу кримінальну справу. Кримінальна справа, розглянута за матеріалами попередньої перевірки, в судовому порядку: головного бухгалтера притягнуто до кримінальної відповідальності з позбавленням волі на сім років та, нарешті, звільнено із займаної посади.

Державні кошти повинні “працювати” виключно за цільовим призначенням на місцеву оздоровчу кампанію, аби кожна дитина, яка відпочине в таборі, відчула на собі справжню турботу дорослих за її здоров’я, харчування, цікаве дозвілля.
Дитячим оздоровчим табором ім. Бережного на оздоровлення 280 дітей працівників агропромислового комплексу протягом 2004 року отримано з державного бюджету 20,0 тис.грн. Фактично ж зазначені кошти були використані на погашення заборгованості по заробітній платі за минулі роки, а протягом року жодна дитина аграріїв не оздоровлена. Матеріали проведеної перевірки передано до районної прокуратури.
При використанні бюджетних грошей, які виділялись на реалізацію державної програми щодо надання позашкільної освіти державними позашкільними закладами та заходами з оздоровлення і відпочинку дітей влітку 2004 року, також виявлено фінансові порушення. Цих коштів при дієвому та постійному контролі за цільовим та ефективним використанням вистачило б на додаткове оздоровлення 800 дітей.
В ході проведення контрольних заходів виявлено факти завищення кількості контингенту відпочиваючих або кількості днів перебування в таборі, завищення вартості харчування у путівках, необґрунтоване списання продуктів харчування тощо.
Перевірка оздоровчого комплексу “Сонячний” встановила витрачання на харчування однієї дитини 6-7 грн. на добу, хоча калькуляцією вартості путівок передбачалося 14 грн.
Окремі керівники оздоровчих таборів спрямовували кошти на закупівлю спортивних товарів, медикаментів та продуктів харчування вже після закінчення оздоровчого сезону. Можна тільки пошкодувати, що в умовах жорсткого обмеження бюджетного фінансування керівництво кількох установ та закладів не забезпечило належного контролю за витрачанням бюджетних коштів.
2005
Важливим питанням, без сумніву, є правильне використання бюджетних коштів, але не менш важливим є наповнення бюджету. Херсонщина в цьому напрямку має чимало ресурсів для поповнення казни. Відрадно, КРУ приділяє значну увагу цьому питанню. Так, за проведеними перевірками розраховано, що понад 70 мільйонів гривень доходів недоотримав регіон у 2005 році через нераціональне використання земельних ресурсів.
Приміром, орендна плата на землю в багатьох випадках значно занижена, або взагалі не сплачується орендарями. На допомогу приходять ревізори. Вони підрахували втрачені суми доходів, поставили чіткі вимоги, аби навести порядок в орендних відносинах…
Найбільш резонансні порушення земельних відносин встановлені в КРУ за наслідками перевірок курортних зон в Скадовському та Генічеському районах. А це втрачені доходи місцевих громад, вирішення соціальних питань, газифікація сіл, забезпечення нормального водопостачання та інше.
Всього ж упродовж 2005 - 2007 років КРУ Херсонщини встановило порушення бюджетного законодавства на 264 млн. гривень.

2006
Морські порти області
У 2006 році Скадовську морському порту працівниками управління виявлено факт недоодержання 98,8 тис.грн. за надання послуг по зважуванню та зберіганню металобрухту. Так, не враховувалась заборгованість перед компанією "Глайд Марітайм" на 4,1 млн. грн. Крім того, безпідставно збільшена вартість будівель за рахунок поточних ремонтів на загальну суму 193,5 тис.грн.
Генічеський морпорт втратив 9 тис. грн власних доходів за вантажопереробку піску, завищив обсяги ремонтно-будівельних робіт на 16 тис. грн., зайво нараховано зарплати та сум на відрядження тощо. Маючи власні причали, порт орендував без виробничої необхідності недобудований причал місцевого рибоконсервного заводу, сплативши за це 49 тис. грн. Водночас від оренди власних причалів порт розрахунково недоодержав 50 тис. грн. доходів. Також вкрай неефективно витрачалися державні кошти. Незважаючи на скрутний фінансовий стан державного підприємства кошти витрачалися на оренду житла, сплату електроенергії та телефонного зв'язку в приміщеннях, орендованих керівним складом.
До Рибальченського сільського бюджету Голопристанського району надходить плата за видобування піску від Херсонського морського торгівельного порту. Контрольними заходами встановлено, що портом розрахунок плати за користування надрами проводиться за розцінками, які вдвічі нижчі ніж передбачено законодавством, крім того не проводилась індексація нормативів плати за використання природних ресурсів. Таким чином, казною Рибальченської сільської ради недоотримано доходів в сумі 949,57тис.грн.

Впродовж 2005\2006 навчального року студенти гідрометтехнікуму необґрунтовано отримали стипендій на суму 28 тис. грн. Ревізори визначили, що це сталося внаслідок врахування оцінки за поведінку при підрахунку семестрового балу успішності. Крім того, це призвело до завищення потреби у бюджетних коштах на виплату стипендій до кінця поточного на року на 19,95 тис. грн. Але замість того, щоб повернути Державі зайво виділені кошти, директор технікуму на свій розсуд спрямував гроші, передбачені для стипендій в сумі понад 6 тис. грн., на виплату працівникам заробітної плати.

2007

Ревізори зафіксували порушень у земельній сфері на суму близько 25 мільйонів гривень. До того ж контролери КРУ під час інспектування у Скадовському районі виявили фінансових недоліків та прорахунків на загальну суму майже 25,5 млн грн за період з липня 2003 по липень 2007 років.
Приміром, у місцевих радах не проводилося оприбуткування внутрішньогосподарської меліоративної системи (Михайлівська і Тарасівська сільради) вартістю понад 6,1 млн грн. Місцеві бюджети недорахувалися значних коштів через те, що у минулому році деякі «дбайливі» керівники віддавали в оренду земельні ділянки за зниженою вартістю або й зовсім безоплатно.

У 2007 році за результатами роботи комісії з визначення фактичного стану та обсягів загиблих посівів попереджено незаконне витрачання бюджетних фінансів по 34 сільгосппідприємствах. на суму майже 1,6 млн грн. у 96 господарствах.

Водопровідно-каналізаційне господарство Херсона при формуванні тарифів врахувало необгрунтовані витрати на підкачування води в сумі майже 2 мільйони гривень, хоча ці кошти повинні бути включені до собівартості утримання житла. Окрім цього, до складових тарифу «записали» навіть відрахування профспілкового комітету у сумі 200 тисяч гривень

Фінансовий контроль діяльності органів місцевого самоврядування „відкриває очі” громадськості на порушення бюджетної дисципліни – саме так вважають державні контролери КРУ, інспектування яких стає в нагоді насамперед сільським головам.
Лазурненська селищна рада Скадовського району допустила фінансові прорахунки загалом на суму понад 200 тис.грн. Наприклад, 101 особа, що отримує зарплату від ради, недоодержала понад 12 тис.грн. відпускних. Причина – бухгалтери не застосували при її розрахунку коефіцієнт підвищення тарифних ставок і посадових окладів.

СПОКУСА: ПЛАСТИКОВІ КАРТКИ
Як показали результати останньої ревізії сільських рад у Чаплинському районі, масштаби фінансових порушень там перевищили 40 тис. грн.
Найвагомішу частину недоліків і прорахунків склала безпідставно отримана заробітна плата, незаконні нарахування надбавок, премій. Встановлено факт недостовірності внесення даних про фактично нарахований заробіток до відомостей, що подаються до банку для зарахування заробітної плати на особові картки працюючих. Працівники однієї сільради, довіряючи своєму бухгалтеру, надавали їй у користування свої особові банківські пластикові картки, навіть не здогадуючись, скільки вона туди нараховувала і скільки знімала з них фактично. Більшість відомостей, як виявилось, надавалась до банківської установи з підробленим підписом голови сільської ради. Загальна ж сума виплат, що не підтвердилась фактичним нарахуванням, склала понад 11тис. грн.

ОПРИЛЮДНЮВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ
Через місцеві та всеукраїнські друковані, електронні ЗМІ, інтернет-видання висвітлюється різнопланова інформація про роботу державних контролерів і аудиторів. Через пресу населення дізнається про підсумки інспектування,функціонування „телефону довіри” в КРУ, роботу гарячої тендерної лінії та проведення комплексних ревізій. Протягом останніх п’яти років оприлюднено близько 2,5 тис. матеріалів про результати роботи контролерів і аудиторів Херсонщини.
Головне контрольно-ревізійне управління України провело рейтингову оцінку роботи двадцяти семи КРУ областей (міст) за 9 місяців 2007 року із застосуванням найбільш вагомих показників фаховості та результативності роботи. Херсонська область за показниками контрольно-ревізійної діяльності посідає в рейтингу перше місце як і за відповідний період роботи минулого року.

Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «Херсонская область»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 0 гостей