З «присмаком» злочину

Региональные новости Херсонской области. При перепечатке из других источников обязательно наличие (гипер)ссылки на оригинал статьи
Ответить
Прес-служба КРУ
VIP пользователь
VIP пользователь
Сообщения: 667
Зарегистрирован: 17 окт 2007, 10:28

З «присмаком» злочину

Сообщение Прес-служба КРУ » 27 фев 2009, 15:16

Ганьба!
ЦЮРУПИНСЬКА ЗЕМЛЯ
З «ПРИСМАКОМ» ЗЛОЧИНУ

Планова ревізія з питань виконання бюджету, стану дотримання фінансово-бюджетної дисципліни у Цюрупинському районі, проведена КРУ за період з вересня 2005 року по грудень 2008 року, виявила порушень фінансово-бюджетної дисципліни на загальну суму понад 3 млн грн. Крім того, внаслідок прийняття неефективних управлінських рішень понесені втрати на суму більш ніж 4 млн грн. Більшість зафіксованих недоліків – у сфері земельних відносин.
Херсонщина щедро багата на землю. Завдяки цьому природному ресурсу громада здатна сповна наповнити казну грошима. Звісно, якщо у керма вдумливі господарі та далекоглядні управлінці. На жаль, у Цюрупинському районі не все в порядку з надходженням земельних платежів.
Після аналізу стану ефективного використання земель, що знаходяться в адміністративному підпорядкуванні, КРУ виявило суттєві суми коштів, які не надійшли у вигляді доходів за надані в оренду земельні ділянки несільськогосподарського призначення на загальну суму близько 2 млн грн. Така приголомшлива цифра – «гіркий» індикатор прорахунків при наповненні скарбниці грошима.
До прикладів. Одне з підприємств на площі майже в два гектари має на олешківській землі кемпінг, центр торгівельно-технічного забезпечення. Проте через занижену ставку річної орендної плати в один відсоток замість 10-12 відсотків упродовж 2006-2008 років в даному випадку до бюджету всіх рівнів товариством не сплачено понад 45 тис.грн.
Поблизу селища Нова Маячка орендована земля площею понад 11 га використовувалася без відповідних документів упродовж двох років. Подібних прикладів у районі вистачає: без орендних договорів в шести радах «окуповано» ділянки площею понад 650 га. Отже, пролетіли доходи поза казною ще на суму більш ніж 82 тис.грн.
Районна влада надала в користування землі несільськогосподарського призначення чотирьом суб’єктам господарювання, котрих, без сумніву, покривають впливові особи. Підтвердженням цьому є те, що привілейовані фірми-фаворити платили за оренду займаних площ лише суми земельного податку. Такі невигідні громаді договори оренди укладено за відсутністю експертної оцінки земельних ділянок. А це є прямим порушенням Законів України «Про оцінку землі», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оцінку діяльності в Україні». Варто наголосити, що згідно з законодавством України, обов’язково має бути проведена експертна грошова оцінка земель, у випадку надання ділянок в оренду, проведення якої регламентується Методикою експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11жовтня 2002 року № 1531.
Чомусь ряд орендарів, займаючи землі несільськогосподарського призначення, «на дурняк» користувалися багатством громади без експертної оцінки, що є грубим порушенням чинного законодавства. Районна ж влада не поспішала змінювати умови договорів у частині приведення розміру річної орендної ставки відповідно до змін статті 21 Закону «Про оренду землі», що набув чинності з 1 січня 2008 року. Результат сумний: втрачено надходження до бюджетів загалом на суму близько 420 тис.грн

У «далекоглядному» Цюрупинську впродовж 2007-2008 років від продажу земельних ділянок надійшло понад 3 млн грн. Хоча це тільки частина від того, що є насправді. Адже не всі кошти надійшли до державної казни у зв’язку з розстрочкою платежів, затягуванням часу із внесенням плати за землю. Матеріали ревізії з використання земель муніципального підпорядкування теж червоніють земельними порушеннями. Приміром, по 11 договорам оренди площею понад 12 га вартість грошової оцінки землі була заниженою на суму понад 4 млн. 230 тис.грн!, що призвело до заниження розміру орендної плати та втрати місцевим бюджетом майже 150 тис.грн. за останні два роки.
КРУ констатує, що 49 орендарям не було перераховано розміру орендної плати та не укладено додаткових угод по діючих земельних договорах. Отже, у місті системно порушувалися вимоги чинного законодавства, передусім Закон «Про державний бюджет України на 2008 рік». Лише протягом 2008 року місцева громада могла б збагатитися за рахунок орендної плати сумою більш ніж на півмільйона гривень. Якби по трьох додаткових угодах було змінено орендну ставку, тоді б місцева казна отримала тільки з двох підприємців та маслозаводу орендної плати тисячі гривень.
Також зафіксовано 14 фактів затримки у визначених термінах в оформленні та реєстрації договорів землекористувачам, котрі з цієї паричини не сплатили до бюджету понад 50 тис.грн. Через несвоєчасне виконання рішення сесії міськради із затримкою оформлювалися документи та укладалися договори оренди про надання землі, через що міська казна вкотре загубила орендної плати в сумі майже 230 тис.грн.
Зрозуміло як ясний день, що не порожня казна гарантує добробут, фінансування соціальних програм, своєчасність виплати зарплати, допомогу малозабезпеченим верствам населення, належне харчування дітей у навчальних закладах, облаштування вулиць, функціонування вуличного освітлення і навіть розведення квітів. Все це можливе лише в разі повного та грамотного контролю за земельними питаннями передусім органами місцевого самоврядування. Кому ж довіряти наповнення казни?
Обстеження земельних ділянок, де розміщено нерухоме майно, показало відсутність низки угод за користування землею. Втім про бюджет в даному випадку у місті навіть не згадали і відповідні платежі до казни не надходили ще з 2004 року. Через зайняття землі за відсутністю правовстановлюючих документів втрати місцевої казни склали понад 90 тис.грн. До того ж існують факти безоплатного використання землі серед окремих підприємств і організацій. Потребує налагодження механізм сплати фізичними та юридичними особами коштів за час використання земельних ділянок при оформленні та державній реєстрації орендних договорів.
Підсумовуючи, можна сказати - технологія недоотримання земельних надходжень вражаюча. Адже по кожному окремому випадку виникала ціла купа запитань до хазяїв наділу: вони роками не сплачували повну вартість орендних платежів. Що це – поблажки за презенти та послуги «ти мені – я тобі», чи злочинний розподіл прихованих прибутків між задіяними у тіньових схемах сторонами? Скільки ж повинні законослухняні громадяни довіряти таким лідерам громади, у яких по земельним питанням тверда «двійка»!
Чи знають закони владні мужі? Хто відповідає за дотримання діючих вимог нормативних документів? Чому громада повинна страждати, відчуваючи дефіцит коштів через необізнаність та байдужість горе-керівників? КРУ зробило відповідні висновки та повідомило підсумки резонансної ревізії Цюрупинської районної державної адміністрації та міської ради правоохоронним органам.
Прес-служба КРУ в Херсонській області

Ответить

Вернуться в «Херсонская область»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 2 гостя